måndag 15 februari 2010

Fascinerande.Vaknade med en kliande, prickig handled. Framåt tretiden hade prickarna prickat iväg upp på överarmen och vidare till axeln. Vafan? Jag resonerade lite med mig själv, fullt medveten om att det är MÄNGDER av prylar som jag är allergisk mot; Tvättmedel, klister, silikon, parfym, diverse metaller och ja, listan kan göras oändlig. Summan, min hud reagerar lite när den känner för det - mot ämnen som inte passar den just för tillfället. När jag sätter ett hårband med en såndär liten metallgrej på, runt handleden så reagerar jag direkt. Därför låter jag såklart bli. Nu insåg jag dock vad handen inte gillar. Den gillar inte att ha laptopen placerad på vardagsrummet och såldes ha handleden mot bordsytan när jag styr mushelvetet. Jo, för bordskivan är pläterad med något för mig, allergiframkallande. Lösning, nu flyttar jag in i sovrummet och till skrivbordet i ek igen. Här där jag faktiskt ska sitta, liksom bör sitta  - rent ergonomiskt. Jag måste också inflika att jag sedan årsskiftet konstant har lidit av någon form av jävla åkomma, inget att klaga på egentligen då det har varit lindrigt och lätt att åtgärda. Men nu tycker jag att en allergitablett borde funka och sen kan vi (alltså barnet inkluderat), må finemang.

4 kommentarer:

  1. Ja du, inte kul.

    Själv rasade just en del av mitt hittills friska liv.

    Fick veta att jag har högt blodtryck och skall börja äta medcin från i morgon bitti. Dessutom troligen dykförbud (håller på med dykning med tuber osv), vilket jag självklart investerat stora pengar i sista halvåret.

    Skit!

    Kram Tompa

    SvaraRadera
  2. Men nej, Tompa. Vad vidrigt trist. :(

    SvaraRadera