tisdag 16 februari 2010

Godmorgon, i min lilla fjantiga pyjamas med troligen världens mest uttjatade katt på. Helt plötsligt har jag börjat sova bättre, och tyngre än någonsin. Jag vet inte vad det beror på, men jag har mina teorier.

1. Att jag inser att Xander är så stor nu, så jag kan låta bli att sova med ena ögat öppet och vet med mig att han överlever även om han måste hoppa mig vaken. Jag tror dock inte så mycket på detta alternativet eftersom jag flög upp ganska omgående inatt när han hade växtvärk.

2. Jag har förflyttat mig och min sömn till sovrummet och därmed slutat sova på soffan. Jag somnar på soffan, men flyttar på mig omgående, till min stora sköna säng med riktiga kuddar och riktigt täcke. I sovrummet finns också en hundra procent mörkläggande rullgardin (vilket såklart inte går att uppnå), som säkert är avgörande när jag plötsligt har svårt att ta mig upp ur sängen på morgonen.

3. Nikotinfri? Ingen aning, låter dock logiskt att man sover bättre utan gift i kroppen. Det kan även med kaffe att göra, att jag låter bli kaffe vid 22-tiden. Höhö.

4. Jag börjar bli gammal och tröttare. Det spelar ingen roll vad det är egentligen, det är bara en konstig känsla att plötsligt sova tungt och ha svårare att gå upp på morgonen. Nu är jag i alla fall vaken och har överlämnat min son till hans faster som ville ha honom idag, så han kan leka med sin kusin. Smidigt. Jag måste vila ut efter natten, den var jobbig, med tung tung sömn. ;)

2 kommentarer: