lördag 30 januari 2010

Det är en varm och gemytlig atmosfär (läs: ganska högljudd och tjafsig) nu när jag har X och hans kompis här hela dagen. De har varit ute och härjat i snön, men till och med de tyckte att 18 minusgrader var på gränsen till för kallt.

Nu leker de Indiana Jones, men det verkar inte vara så viktigt för den ena är Skywalker (eller Stajlwåke som han säger). Jag har slängt ihop tacolunch till kidsen och mamman ska äta samma ingredienser fast med råris.

Igår lyckades jag med konststycket att dra på mig två (milda, eller lindriga kanske man kan kalla det), brännskador. 1. Jag lägger handen uppe på kaffebryggaren medan den brygger härligt kolsvart kaffe till mig. Det verkar vara något galet med reflexkopplingen hos mig för jag hann bli rejält blöt av ångorna innan jag tog bort handen. Illröd, och nu med små små blåsor. 2. Jag håller mitt rökande besök sällskap. Efter någon form av trolleri (ryck, tics, eller vafan det var) lyckas glöden från en cigarett pricka min ögonvrå och nu stoltserar jag med brännblåsor även i den undre ögonfransraden på höger öga

6 kommentarer:

  1. Ha ha, du verkar riktigt otursförföljd! Kramar Lisa

    SvaraRadera
  2. vart har du köpt din <3 örhängen? så måste du fota alla dina tattoos , vill se =)

    SvaraRadera
  3. Örhängen från H&M, och ja just det, absolut - jag fixar. :)

    SvaraRadera