tisdag 1 mars 2011

@ home.

Jag har ett vardagsrum som är nästan trettio kvadratmeter stort, i vilket jag inte riktigt utnyttjat varken fantasi eller möjligheter. Det är först nu när det blev aktuellt med nya soffor som tanken slog mig att det faktiskt är dags att göra något åt rummet. Trots att de ännu inte är till salu har jag tjuvstartat tankarna kring att köpa loss lägenheten som jag har bott och trivts i, i sju år i sommar. Vi flyttade in en månad innan Xander föddes och de som följde min blogg redan då vet att jag kämpade som ett djur för att kunna behålla den när jag skildes och samtidigt levde som student. Jag fullkomligt älskar mitt hem. Dock är vardagsrummet lite bortglömt. Jag spenderar inte så mycket tid där i och med att jag sällan ser på teve. Teve, soffa, soffbord, vitrinskåp, matsalsbord och lampor - allt går i brunt och orange och har mer fungerat som accessoarer i en genomgångspunkt. Det är tre veckor kvar innan soffan ersätts och tills dess hinner jag faktiskt med en ordentlig uppfräschning och jag vill och orkar.

Inspiration + fantasi + drömmar...


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar