söndag 30 maj 2010

Noterade när jag läste "Boken om Xander" att dagarna faller sig likadant i år som de gjorde för sex år sedan. Vad dum jag är, jag vet ju såklart att han är född en torsdag. Undra om man blir lika ältande varje år de fyller, att det liksom kommer hålla i sig - som en nostalgiresa att göra årligen.


Utdrag ur "Boken om Xander", lördag 29:e maj 2004, vecka 35+5

05.00 - Väcker Stefan efter att ha pratat med Södertälje förlossning. De tycker att det är dags att komma in nu.
05.30 - Vi åker till Södertälje.
06.30 - Gör ett CTG som visar regelbundna värkar.
08.10 - Öppen en ynka centimeter. Blir vidareforslade till Huddinge eftersom Du är fem veckor för tidig och de har ingen neontalavdelning på Södertälje.
10.00 - Blir inskrivna på Huddinge. CTG visar förlossningsvärkar. Doktor ska avgöra om förlossningen ska stoppas eller inte.
11.30 - Det får "bli som det blir", menar man.
12.30 - CTG, fortfarande regelbundna värkar. "Upp och gå medan du kan", säger man så jag dansar lite salsa i förlossningsrummet. Stefan löser korsord. Jag vill inte föda barn på Huddinge sjukhus så jag surar lite.
17.30 - Fyra minuter mellan värkarna. Jag får något oidentifierbart till middag. Stefan försvinner iväg för att äta. Under tiden läcker jag blodblandat slem.

Söndag, 30:e maj 2004, vecka 35+6

Vi blev hemskickade igår på grund av oförändrat läge. Tillbaka till Huddinge idag efter strikta order. Fortfarande fyra minuter mellan värkarna.

Natten till måndagen passerade vi gränsen för att behöva åka till Huddinge. Någon neontalavdelning behövdes inte. Samma natt fick vi åka till Södertälje med två minuter mellan värkarna... Och sen hem igen. Haha, vilket jävla farande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar