söndag 30 maj 2010

Bakom all mat då... Jag gjorde ju för en tid sedan en trist upptäckt av en väldigt liten knöl i mitt vänstra bröst, precis under huden i närheten av bröstvårtan. Bröstet är nu också täckt av eksem, skrynklig hud och ett intensivt kliande. Imorgon ska jag via bröstmottagningen få tid till mammografi, ultraljud och biopsi av denna lilla knöl som är fruktansvärt irriterande. Den känns precis sådär som jag hoppades aldrig skulle behöva känna... Som en hasselnöt bland övriga riskorn i bröstet. Nu är jag också fullt medveten om alternativen, att det kan vara både det ena och det andra - men på den sista tiden har också hypokondrin vidgats markant, säkert i takt med Loo's ödes avslut. I alla fall så har man ju velat vänta med att kolla knölen till rätt tid i månaden, så det inte sker innan mens då bröstkörtlarna är mer svullna än vanligt. Mm, då slog det mig att det var ett tag sedan jag blödde. Inte ett litet tag heller. Kanske är aktiviteten utslagen i äggstockarna igen, så har det blivit en gång innan - eller så kanske det är som en läkare sa, att jag hamnat i ett jävligt tidigt klimakterium. Det får vara antingen eller, bara jag får veta VAD. Helst nu. (Och om någon vänlig läsare har haft typ en bindvävsknuta och kan beskriva hur den kändes, så skulle jag säkert bli både lugnare i sinnet och tacksam. Jag hatar google i detta avseende.)

7 kommentarer:

  1. ush! hata knölar!!!!!! :/

    SvaraRadera
  2. Kommer tänka intensivt på dig, åt dig, för dig.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag hade en knol under mitt hogra brost.
    Det visade sig vara en ofarlig cysta i huden, vilket forvande mig eftersom det kandes som den var i brostet.
    Cystan var rund,slat och gjorde inte ont.
    Den var i storlek med en stor arta.
    Jag vet inte hur jag skall beskriva den battre.
    Den opererades bort under lokalbedovning och nu ar allt bra och det kommer ga bra med dig ocksa! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för alla välmenande ord. <3

    SvaraRadera
  5. Några råd har jag ju inte att ge, men jag tänker på dig. Hade hudförändringar på ena patten förra året, en växande sådan, oron i mig som borde ha funnits där fanns inte.

    En av farsans anställda fick nyligen en knuta i bröstet, den var godartad och togs lätt bort utan bekymmer.

    Megakram!

    SvaraRadera