onsdag 5 maj 2010

Med posten kom det paket från mamma. Vi skickar varandra små fina ting ibland, för att materiellt visa vår uppskattning för varandra. Eller jag visar uppskattning, mamma markerar stolthet säger hon. Idag fick jag en riktigt läcker plånbok, och det föll sig rätt i tiden då min gamla (som mamma köpte för tre år sedan) börjar bli ordentligt sliten. Ett silversmycke i hjärtformat med tre vettiga ord hängde med också, och min dag är förgylld trots magsjuka ännu en gång. Jag blir glad när folk säger att de har den bästa mamman i världen, så ska man tycka och känna - då har det gått rätt till tycker jag. Jag anser mig själv ha, utan tvekan - den bästa mamman i världen: mina kompisar ville ha henne som mamma i tonåren och hon har alltid satt andra före sig själv. Hon är kärleksfull så det nästan rinner över. Min mamma lagar världens godaste mat, är den mest ödmjuka, omtänksamma och den mest intelligenta varelse jag vet. Det spelar ingen roll hur frågan lyder, det finns alltid ett svar. Hoppas fler känner och tänker så om och kring sina mammor, då har det troligen gått rätt till.

5 kommentarer:

  1. Jag känner precis samma sak för min mamma. Oavsett vad så har hon alltid funnits där för mig och jag hade aldrig klarat mig utan henne.

    SvaraRadera
  2. Skönt att "höra". :) Mammor ska vara bra.

    SvaraRadera
  3. äntligen lite news.. har saknat att vara med i ditt liv.. =)

    SvaraRadera