tisdag 11 maj 2010

Det är maj och livet leker som man så kitschigt kan uttrycka det när solen skiner en hel dag och allt känns så enkelt och liksom smidigt. Möte med en glad rektor som menade på att vi förvandlar provanställningen till något helt annat om jag så önskade. Det gjorde jag. Efter jobbet tog jag mitt moppskaft (ja, för jag är en sån som beställer städprylar via nätet. En sån förresten? Jag är säkert den enda), och begav mig på det allra sista utvecklingssamtalet på X's förskola. Jag kommer med ganska stor sannolikhet, aldrig mer gå på ett sådant. Det var bra i vanlig ordning, jag och Trilla har tydligen skapat ett mattegeni med lite mindre intresse för bokstäver.Vem fan bryr sig om bokstäver när man kan multiplicera? För övrigt så äter han inget - och har heller aldrig gjort så han verkar klara sig ypperligt ändå, men jag äter desto mer, dock lyckas jag följa den nyttiga linjen.

3 kommentarer: