fredag 12 mars 2010

Fredag, för er som har missat det. Jag har kommit in i det här pussellivet där jag måste strukturera för att få det att fungera. Ett bra exempel är när jag stänger skolan och dagis stänger samtidigt; Kan bli ett smärre problem. Det löste sig lyckligtvis igår då Xander har fina kompisar med genomsnälla föräldrar. Idag har jag en kort fredag och slutar vid fyra och innan dess har vi två timmars planering, så det kommer bli en bra dag känns det som. Idag är dagis stängt, så X ska vara med sin kusin och sedan vidare till farmor och farfar, så jag får hämta upp lillungen innan vi ska handla inför helgen. När vi kommer hem kommer vi troligen inte vilja gå utanför dörren igen förrän på måndag, för det har varit ett jävla springande överallt denna veckan.

Något positivt överraskande insåg jag igår då jag förstod att man som kommunanställd får löneutbetalningen innevarande månad. Öh, härligt, jag får dubbla utbetalningar med andra ord, och jag är verkligen ingen "spara". Så i helgen ska jag sitta med laptop och klicka, klicka, klicka och liksom storshoppa kläder åt både mig och ungen.

2 kommentarer: