lördag 20 februari 2010

Kvällen har spenderats i ett snöigt Sickla där vi har käkat italiensk - pasta med åtta (!) sorters fyllningar. Ätandet avslutades med en överpudrad semla på ett ställe där jag föll pladask för inredningen (jag vill också ha en sån lampa!), innan vi gick för att se Farsan på bio, vilket kom att bli en av de bästa filmupplevelserna på länge. Jag skrattade mig halvt fördärvad som man så kitchigt säger, och nu var det roligt på riktigt. Tårar slet med mitt smink och kletade ner hela mitt ansikte och jag var på väg ut ur salongen när jag inte kunde sluta skratta. Jag torkade mig på min cardigan var femte minut ungefär, och halkade ner på golvet några gånger i skrattattacksmärta. Jag må vara lättroad, och eftersom jag föredrar svensk film framför allt annat så var det här alldeles ypperligt.


2 kommentarer:

  1. hehehehe det är ju svinkul. smålänsk humor kanske? eller så är den väl rolig på riktig. =) fan vad det snöar.

    SvaraRadera
  2. tappar coxpåse i knät?! hehehehehe- =)

    SvaraRadera