onsdag 17 februari 2010

Hur jag spenderar onsdagskvällen? Jo, i ett töcken av lugn kan man säga. Jag förbereder mig på vad som ska komma att bli en helg i ren egocentrisk anda. Den inleds redan imorgon då jag efter ett längre (ja, i tanken i alla fall) träningspass, ska på ayurvedisk helkroppsmassage, leta upp ett par nya jeans boyfit, följt av middag i fint sällskap. Fredagen ska jag tillbringa på söder med min nära vän Fallebring (vi har som standard att träffas en gång om året ungefär. Det bara blir så, även om vi inte direkt blir mätta. Tror jag?). Vi ska fika och strosa och shoppa och skvallra. Jag ska dricka ett glas rödvin i helgen, och ligga mycket. Alltså ligga ner, ta det lugnt och andas. Ingen stress, bara pengaslöseri, god mat, vänners sällskap och framför allt - det jag faktiskt gillar mest (och mina vänner berörs inte illa av det, eftersom de vet hur jag funkar), vara en hel del med mig själv.

Fast onsdagskvällen blev inte såhär ultralugn förrän alldeles nyss. X och jag har haft mysmyskväll, precis som vanligt innan han ska till pappan och busa av sig över veckoslutet. Och kvällar som denna får han styra (fast han är en schysst unge och vet vad jag gillar och inte), så vi har tittat på Lotta på bråkmakargatan (okej, den valde jag), byggt lego (ja, han ville egentligen fäktas, men jag är ingen vapenmorsa) och pussats kalla glasspussar (faktiskt på bådas initiativ). Okej, jag styrde, men som skrivet - han är en himla schysst unge den där Vilde Xander.

Jag gjorde för övrigt misstaget att slösa tid på Glamourama. Öh, nu kan jag ju inte sluta.

8 kommentarer:

  1. Vilken läcker soffa!

    Går du hos PSO för psoriasisen?

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Tänk att ibland blir barnen sådär bra, vad kan det bero på... :) jag hatar förresten å vara för mycket med bara mig, jag är väl en sån där social jävel....

    SvaraRadera
  3. När börjar du jobba? Eller har jag fattat fel?

    SvaraRadera
  4. fy fan vikka porriga nätleggings. Måste ha!!! Hittar var??? Fast mina "spiror skulle nog mest se ut som kassler... hihi!

    SvaraRadera
  5. Men du har väl ett gäng ungar, A-K? Så du slipper ensamhet? :D

    SvaraRadera
  6. Eva - Mm. :) Nja, ibland. Men det är riktigt tidskrävande så för det mesta hoppar jag över besöken där. Ska egentligen gå sex dagar i veckan, men det hinner jag inte.

    SvaraRadera
  7. Men Ann, hahaha. Jag har ju urkraftiga ben. Men har såna ändå. ;) De är från Gina. Leggings alltså.

    SvaraRadera
  8. Jorå, till och från =)fast jag måste ju få klaga ändå!

    SvaraRadera