fredag 29 januari 2010

Det var år sedan jag käkade tacos känns det som. Men ikväll blir det av. X vill ha både burritos och tacos så det får bli lite av varje här hemma ikväll. Det är att rekommendera att göra guacamole en stund innan det är dags att äta, den blir så mycket godare då. Jag mosar avocados för glatta livet.

Jag flåsar fortfarande och blir lätt andfådd (av att plocka in disken till exempel, eller andra trista sysslor), så jag tar välförtjänta pauser. Kvällen sällskap får fanimej gå ner och ut om han ska röka.

Åh, åh åh: idag ramlade det in information från X's blivande skola, och min blivande arbetsplats. Ja, det är ju samma skola, samma klass och jag får äran att agera i både förälder- och lärarrollen. I alla fall, i egenskap av mamma och barn tittade vi på filmen från skolan där han börjar efter sommaren, och båda blev vi groteskt förväntansfulla.

7 kommentarer:

  1. Du är bara för grotesk... =) who´s the smoker ?

    SvaraRadera
  2. Jaaa, jag är ju det. ;)
    Rökaren är ett manligt sällskap. Resten vet du. *skratt*

    SvaraRadera
  3. No I want all the dirty details ^^)

    SvaraRadera
  4. Oj. Är det något du tycker är positivt att du ska undervisa ditt eget barn? Vore intressant att höra hur du resonerar kring det.

    SvaraRadera
  5. Anonym: Jag uttryckte mig lite avigt när jag skrev "samma klass". Jag kommer endast ha hans klass och därmed honom under fritidsdelen eftersom jag ska ingå i ett roterande arbetslag, därmed så ska jag inte ha honom i något ämne. Att vi befinner oss på samma skola är väldigt positivt ur ett praktiskt perspektiv eftersom jag är ensamstående. :)

    SvaraRadera
  6. Om skönhet vore vatten skulle du vara en ocean!

    SvaraRadera
  7. Fiction, du skämmer bort mig så! ;)
    PUSS!

    SvaraRadera