måndag 21 november 2011

Jobb, jobb, jobb.

Jag har varit en sväng till Finland igen, över helgen som just gick. Himla smidigt då jag på båten dit kunde köpa i alla fall hälften av det godis jag ska fylla Xanders paketkalender med.
Vi körde rockklubb i Finland, i samspel med Stockholms Harry B James. Med oss tog vi Sarah Gave it Up som fick i uppdrag att charma publiken, vilket de lyckades med.
Jag har gått upp en miljon kilon känns det som. Åt dessertbord på båten, dessert efter lunch, dessert efter middag, dessertbord på vägen tillbaka. Alltså, jag gillar dessert, men inte konsekvensen av det. Just den här gången var det dock värt det.

Och till Finland kom vintern. Snö, is och massor med minusgrader. Man tände granen, tomtar skyltade i fönstret och julkänslan infann sig. Nu längtar jag till första advent, trots det regn jag möttes av när vi kom i land imorse.

Wowfeeling. Spegel i taket på båten.

Första av tusentals desserter.

Finland by app.

I Finland måste man basta. I minst tre minuter om man är svensk.

Lite rödvin, lite locktång.

Alla måste dricka champagne efter Sarah Gave it Up's lyckade spelning.

Liiite kallare än jag hade räknat med. Typ sju minus, snö och isiga gator.

Sarah's skrikare - Björn.

Stolt arrangör.

Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar