tisdag 11 oktober 2011

Dagens internetdebatt: äppelkriget.

Anmäla en skola för fruktstund? Jag avlider.
"För hög kostad". Om en vuxen människa bör äta minst fem frukter om dagen så ska väl våra barn i alla fall få äta en? Och det är väl ganska mycket vårt föräldraansvar att se till att våra barn får den ynka lilla frukten, oavsett om det innebär att vi skickar med den till skolan eller om den äts hemma. Åh så löjligt att skapa en jävla debatt (som jag givetvis inte kan hålla mig ifrån. Fan vad löjlig jag är.)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13760876.ab 
Ps. Köp en säck med morötter och skala. Kostar väl några öre styck bara. Om det nu är för jävla dyrt och icke värt att prioritera frukt (barnen). Ds.

1 kommentar:

  1. Ja det där har folk tjafsat om i evigheter på forum och det gör mig så arg. Man har ALLTID råd med frukt, och man prioriterar sina barn. Jag har existensminimum och här hemma går det minst 4 frukter per dag utan att det känns speciellt mycket i plånboken.

    SvaraRadera