tisdag 12 juli 2011

29 goin' on 14.

Jag inledde dagen med en stadig sconesfrukost, tätt följt av röj och tömning. Jag vet inte om det är någon form av "boande" i stil med inför en bebis ankomst, men det är något liknande jag sysslar med - säkert inför att bli trettio år. Sedan ett tag tillbaka har jag insett (och accepterat) mitt näst intill sjukliga begär av att äga, ha, och således KÖPA saker - särskilt kläder. Många, mycket, gärna dubbletter, allra helst med prislappar kvar ett halvår efter inköp bara för att tillfredsställa någon euforiframkallande punkt i min halvt som halvt maniska hjärna. Det har inte gjort mig så mycket, det gör mig inte så mycket - men, MEN - det leder till att jag äger sjukt mycket prylar och återigen - framförallt kläder. Som ensamstående känns det rimligt att jag och min sjuåring bör få plats på nittio kvadrat. Det har varit halvknepigt. Men inte nu. Jag har tömt - inte ens sorterat utan bara skyfflat undan skiten och slängt.

Sedan förra veckan då jag började har jag sammanlagt slängt sexton sopsäckar med lite allt möjligt, och då har jag inte ens nått fram till garderoben än. Idag var det sovrummet som stod i fokus. Jag hittade spår i byrålådor efter både det ena och det andra exet. Prydliga små högar av minnen har fått stanna i en liten låda av de män som är värda en tanke då och då, men inte fan vet jag egentligen vad jag ska med det till.

Deg till magen.

MÅLA! Fattar ni? MÅLA!

2 kommentarer:

  1. Brown as a berry and athletic in all his easy, deliberate yet energetic.

    SvaraRadera
  2. men vilken jävla bild!!! bästa hittills... "svimmar lite"

    SvaraRadera