fredag 10 juni 2011

Hektiska och varma dagar.

Det har varit intensiva dagar då Xander fyllde sju för en vecka sedan, tätt följt av det obligatoriska barnkalaset. Allt genomleds med repeterande avskyvärd smärta i njurtrakten och en vecka på voltaren blandat med lite annan skit (alvedon med andra ord). Plötsligt avtog allt och jag har energiskt blommat upp igen, jobbat en del och igår var det skolavslutning. Dels för min egen unge som var lyrisk, dels för alla ungar som jag jobbar med. Det var en superfin dag, strålande sol och nästan 30 grader varmt. Efter avslutningen fick ungen fira vidare med sin pappa och jag trallade iväg på champagnelunch med mina kollegor. En helt fantastisk dag. Nu kan man räkna ner antalet veckor fram till semestern i ental: stycken fyra. Jag har fritidstjänst fram tills dess, och jobbet på fritids är ju bara hur skönt som helst - om vädret håller i sig framförallt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar