söndag 23 januari 2011

Mat i måttliga mängder?

När jag håller igen på veckorna blir jag tokig på helgerna. Som igår på favoritstället - fy fan vad jag åt. Jag älskar mat, tanken på mat, att köpa mat, att laga mat - att få mat lagad till mig. Det är en jävligt knepig balansgång när jag försöker tajta till kroppen, jag är tokig i varenda liten kolhydrat. Men det gååår ju, dock verkar det här med att äta som en jävla häst på helgerna ställa till det lite för mig. Jag måste tänka om och tänka rätt gissar jag.

Sist jag lyckades träna upp kroppen till ett belåtet resultat såg det ut såhär:

(Helt på bekostnad av tuttarna, men det var jag bara glad för.)

7 kommentarer:

  1. Jag har precis samma problem, jag älskar att som har med mat att göra. Att laga mat, äta mat. Och med två småbarn på heltid är det inte lätt att hitta tid att träna, vilket jag hatar.

    SvaraRadera
  2. Alltså, näringsproffset här ser ju att det är liiiite mycket kolhydrater på alla matbilder.
    Enkel basgrej - avstå fråm pasta, ris, potatis, bröd. Likaså komplexa grönsaker: Morötter, blomkål osv.
    Socker är döden!

    Nu behöver man faktiskt inte alltid undvika det, men ju mer konsekvent man är desto snabbare går det. Och vi behöver inte alls så mycket av kolhydraterna.
    Fett är bra, men basen ska alltså vara animalisk i första hand (det här är inte kul för veganerna).
    Se till att fylla på med typ riskakor om det behövs - det ger bukfylla utan större mängder kalorier.
    Mejeriprodukter är sketabra - keso, ost, massor av ostar, youghurt etc. Dryga ut med det, eller med champinjoner, eller gurka eller liknande....

    SvaraRadera
  3. Du är så vacker som du är. Love it!

    SvaraRadera
  4. Tack för tips Calle. Jag är tokig i kolhydrater, mums! ;o)

    SvaraRadera
  5. Sam - tack, det var fint skrivet. :)

    SvaraRadera
  6. Jag tcker oxå Fade är vacker som hon är. Jag tycker jag är vacker som jag är, men kroppsvikt och knän gillar inte varandra längre, så då får man göra nåt åt det ;)

    SvaraRadera
  7. Å jag känner igen mig i det du skriver, jag ÄLSKAR också mat och fika men inte godigs eller chips och jag har en gigantisk bilring som hjag vill bli av med.
    Dålig kombo.

    SvaraRadera