tisdag 9 november 2010

A lá Hedenhös.

Efter en dag fylld med stress på jobbet kommer vi hem för att göra en outstanding (lätt att säga nu) köttfärssås med färskpasta. Men nähä, för vi hade inget vatten. Så vi passade såklart på att få mat hemkörd. Och nu, tre timmar senare har vi fortfarande inget vatten. Det är någon mindre trevlig vattenläcka som är orsaken och man har ställt ut vattentankar i området, men de är redan tomma. Så efter tips (kan man verkligen kalla det tips?!) så har jag hämtat vatten ur stuprören. (Okej då, jag skyfflade i lite snö när jag ändå var i farten). Vätskemässigt går det ju inte nöd på oss - kylen är fylld med cola light, äppeljucie och vodka. Vattnet som behövs är avsett för toaletten som min lillkille måste kunna använda såklart (själv är jag ju tjej). Så ja, för er som inte visste så är livskvalitén utan vatten inget vidare alls.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Samma här....

    Vattnet kom som tur tillbaka vid midnatt, men innan dessa mat på Pizzeria, dricksvattenhämtning, åkte och hämtade 25liter (i dunk) slaskvatten för toabesök osv osv...

    Det stod en 3000 liters tank med vatten vid vändplan vid dagis så slut tog det inte i första taget hos oss i alla fall..

    //T

    SvaraRadera
  3. Men vafan, då kunde jag gått några meter längre och fått tag i vatten. Haha. ;) Jag kollade bara av tanken utanför Släggan.

    SvaraRadera
  4. Hello
    My side: motorola blog. Is it realizable to truck identify with with you?
    Regards, Mirek


    ----
    My blog: [url="http://samsung.getblogs.info"]nokia[/url]

    SvaraRadera