onsdag 29 september 2010

Jag är en trogen kund hos Hemglass då jag tillåter min son att vara ett riktigt glassmonster. Vi storhandlar av glassbilen varannan vecka och jag har åtskilliga gånger frestats av att prova deras italienska glasserie. Jag tycker dock inte om glass. Alls. Men de lockar med pannacotta och tiramisu - som jag är tokig i. Idag gav jag vika för det extrema priset. Sex tiramisu åkte in i frysen tillsammans med Xanders sedvanliga Rullo, Knatte, Spookies och King cool cola. Men määääh, vad besviken jag är på tiramisun. Eller vad dum jag är - det smakar ju glass såklart. Det enda goda var bismaken av sprit - jag är ju så svag för Amaretto. Hemglass tiramisu är säkert en riktig smakupplevelse för de som älskar glass och gräddiga desserter. Men nej, inte alls något för mig, de sparar jag till att göda framtida besök med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar