söndag 18 juli 2010

Jag smälter...

...och inte alls på grund av någon värmebölja eller så (det får gärna bli varmare), utan snarare för att jag ploppade i förlossningsvideon i dvd-spelaren. Den stod där i hyllan och samlade damm, överbränd på en ganska orepig dvd-skiva (men alltså filmad med en sån där gammal videokamera som man såg svartvitt i). De hoppiga, suddiga och störande bieffekterna som tydligen kunde uppstå vid sådant filmande finns kvar, det känns lite extra nostalgiskt. En bit in, när jag klappade stora magen, då hackade bandet och det som fanns bakom kom fram - en film från Gran Canaria 1998. Tjoho, vilka kontraster. I alla fall, jag satt uppslukad och nästan tårögd till det könsbestämmande ultraljudet, magsmekningar, Trillas peppningsförsök, CTG:n och slutligen förlossningsdagen. Hela tiden hörde man Trillas uppiggande (och lögnaktiga) ord om hur vacker och duktig jag var (öh, jag hade gått upp 30 kilo i vikt och bar på trippelhakor och litervis med vatten.) Men ut kom han till sist, vår Vilde Xander. Jag är modig och delger några scener ur våra livs absolut största händelse.


Xander föds, 2004.

8 kommentarer:

  1. Ha ha han är verkligen så sig lik nu som då..........!!! Så skön och sötis.


    Puss Lisa

    SvaraRadera
  2. nu sitter jag här och lipar mitt i morgon kaffet. Vackre, Vilde Xander! Och finf, fina Du som bara nej jag är inte alls så säker på det längre... :D

    Snart ska jag ligga där och försöka på riktigt denna gången... HJÄLP!!!!

    Älskar er!

    SvaraRadera
  3. HAHA så skönt skratt de kommer från dig 03.00. Tänk att du låg där för 6 år sen :) Så fina ni är :)

    SvaraRadera
  4. vilken skön man du har! humor på honom!!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Åh nu får man ju själv nostalgitrippar och börjar nästan böla ju.. Hihi, tack! ;)

    SvaraRadera