fredag 4 juni 2010

Wow, vilken dag. Benen har kommit väl till användning. Vi har varit på vårvandring och jag hade egentligen ingen avsikt att följa med, men nu blev det så ändå. Min kaosartade morgon startade redan vid femtiden då jag kände mig stressad från scratch. Med tjugo minuter kvar till öppning av skolan insåg jag att jag inte hade några nycklar. Jag har fanimej aldrig slarvat bort en nyckel i hela mitt liv, men idag vid tio över sex på morgonen och med ett tungt ansvar hängande över axlarna - ja då lyckas jag med den bedriften. Då kan man 1. improvisera och säga till alla morgonpigga och ytterst trevliga barn att vi ska vara ute från halv sju till det att nästa lärare dyker upp vid halv åtta, eller 2. ge sin kollega ett abrupt uppvaknande vid tjugo minuter över sex och kräva akut tillgång till dennes nycklar. Det blev det sistnämnda, för det är faktiskt inte många ungar som är morgonpigga och alerta vid halv sju. Inte på denna skola.

(Och inte hade jag tappat bort några nycklar, de låg i en jacka som jag inte hade en tanke på i detta makalösa väder.)

2 kommentarer:

  1. Du får skylla på vädret! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha haha det är därför du ska jobba på gymnasiet. Då slipper man såna urtidiga morgnar.

    Puss Lisa

    SvaraRadera