torsdag 17 juni 2010

Hemkommen! Äntligen. Jag blev kvar en halvtimme extra eftersom jag hade påbörjat ett tårtbottenbak, och kom med den klipska idéen att göra ett lager maräng. Mm, vid halv sex skjutsade jag in kladdet i ugnen samtidigt som jag kom på att maräng ska torka där minst en timme för att bli bra. Så jag har snällt suttit och väntat på alla bottnar eller våningar eller vad jag ska kalla det, för imorgon ska vi sätta ihop något som förhoppningsvis ska likna en bröllopstårta. Vi ska ha prinsessbröllop på jobbet, dock inte på riktigt kanske är viktigt att tillägga - men bakverken blir i allra högsta grad for real. Vilket jävla svammel, jag vet - jag är tröttast i stan just nu.

3 kommentarer:

  1. Det är kanske därför som alla vigslar sker stående, eller på knä, för att "bakvärken" är så påtaglig.
    ;-D

    SvaraRadera
  2. se bara till att ha ett lager smält choklad på marängen innan fyllningen ska på ....annars smälter det...

    SvaraRadera