torsdag 13 maj 2010

Sedan ett bra tag tillbaka har det funnits en bloggande fejdan-copycat. Det kanske kan tyckas charmigt och tacksamt och till en viss gräns är det precis vad det är. Om något man presterar eller utsänder tolkas som inspirerande så fine, klart att jag blir glad. Men att istället bli kopierad i direkt anslutning till diverse (ganska många numera) inlägg känns mer frustrerande och irriterande. Denna copycat har gjort diverse konstigheter i stil med att till exempel totalrata bloggerskor som använder sig av Photoshop eftersom "det förstör bilderna". En kort tid därpå använder sig vederbörande själv av bildredigering (med total avsaknad av kunskap om programmet uppenbarligen). Samma person har kritiserat min sexkategori och menat på att jag är en värdelös mamma som bloggar som sex, stackars mitt barn. Mm, för att två dagar senare själv detaljerat skriva om att bli påsatt i röven. Nu har det eskalerat, påhoppen har avtagit men kopieringstendenserna ökar markant, även då jag inte ens gör något särskilt spännande. Vederbörande kommer kanske avsluta processen med att äta samma mat som jag, skit samma, skillnaden kommer alltid att finnas där, inte minst i språkbruket. Och jag kan såklart inte låta bli att läsa om miss Copycat's bravader numera. Oftast känns de dock bara som en upprepning av mina egna.

13 kommentarer:

  1. Heheee jag vet precis vem du menar också. Skrämmande.

    Jag tänkte ringa dig nu förresten. Så det gör jag.

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Jag vet en till som har blivit drabbad. Men hennes inlägg kopierade hon, delvis. Rakt av.

    Jag är hiskeligt nyfiken på vem denna donna är nu!

    SvaraRadera
  3. fullt försåligt iofs. =0)

    SvaraRadera
  4. Nej, men till och med jag vet vem du menar nu, tror jag! Om hennes bloggadress börjar på P....

    SvaraRadera
  5. Jag orkar förstås inte leta så du får länka, förresten finns det ju bara en fejdan so dessutom skriver väldans lite om sex, så det så!

    SvaraRadera
  6. Jag vill också veta!

    SvaraRadera
  7. Jag blev nyfiken nu.

    SvaraRadera
  8. Fast nu vill jag ju veta vem denna människa är?

    SvaraRadera
  9. Det finns förkrympta liv, vet du

    SvaraRadera
  10. åh, men kan du inte maila länk? vart nyfiken ju :P

    SvaraRadera
  11. haha.. de måste du ju maila över till mig.. jag måste ju se hur det ser ut när någon försöker efterapa underbarast.. det kan ju inte gå .. =)

    SvaraRadera
  12. Finns som sagt bara en världens bästa Fejdan.

    Kram

    //T

    SvaraRadera