söndag 14 mars 2010

Läskiga saker inträffar mitt i Bingolottorundan. Jag tänkte ta mig en närmare titt på Emma, ormen, då hon legat i samma position de senaste dagarna. Jag brukar kolla efter så att hon andas, när hon envisas med att ligga som i koma. Okej, nu andades hon ju såklart inte och jag började känna lite panik samtidigt som det kändes skönt på något sätt, hon har betett sig konstigt den senaste tiden, särskilt kring maten. Jag petade på henne och fick ingen reaktion och ringde Trilla och berättade att Emma är död. Sen gick det en stund och sen skrämde hon livet ur mig genom att återuppstå med ett jävla ryck. Eller ja, hon sov väl från början, men jag blev livrädd. Så jag ringde Trilla igen och förmedlade incidenten och nu är vi överens om avlivning. Den senaste råttan kräktes hon upp och de mindre mössen som jag provat med, kommer ut hela och håriga igen. Det är så vidrigt. Okej, back to bingo.

1 kommentar: