måndag 8 mars 2010

Insvept i en stor filt med Familjen Annorlunda som sällskap (och min unge som leker Batman runt omkring). Jag kan inte sitta still när jag ser alla ungar på teven, nu på sin första resa utomlands. Tio ungar! Jag tyckte att det var läskigt nog att hålla reda på Xander i höstas när vi var på Teneriffa. Jag är glad att jag har valt att ha en, att inte ta på mig mer ungar och därmed ansvar, än jag egentligen skulle greja och fortfarande vara stabil och harmonisk. Rent fortplantningsmässigt sett skulle jag kunna vara mamma till fyra idag, men jag är mäkta glad att jag har valt bort det alternativet. Dock är familjehem fortfarande en dröm...

Idag höll jag min första lektion, smärtfritt och himla kul. "Varför pratar du så konstigt?" och "kan du svenska också?", är väl de enda kommentarer jag har fått som kanske skulle kunna tolkas in i en problematik. Jobbigare var det på fritidsdelen efter lektion, eftersom jag är så jävla reumatisk i min rygg idag så jag kan inte böja mig, och inte heller stå rak - så jag haltade runt med sned rygg, yngst bland personalen, och troligen mest stel just nu.

1 kommentar: