söndag 21 februari 2010

X är jetlaggad efter helgen verkar det som. Han krånglar mest runt inne i sängen och har hundra saker att förtälja. Nu bad jag honom tänka på fina saker, vara tyst och blunda. Han fick mycket att tänka på när hans dvd-spelare började krångla tidigare: "hur gör vi nu, hur lagar vi?". Och "om det inte går", "vem ska hjälpa oss" och liknande orosmoln. "VI KÖPER EN NYYYYYYYY! Imorgon!", kontrade hans mamma (jag är van vid att behöva investera i en ny dvd-spelare om året. Hans, eller min, en av dem ger upp årligen - så jag borde ha bonuskort på dvd-spelare.) Jo, så han ligger väl och funderar över tekniken i sitt rum, trots att jag har sagt att jag köper nytt. Handla, handla, handla. Något hela tiden. Tur att jag gillar att shoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar