lördag 16 januari 2010

EttFotoITimmen.

EFIT-dag den 16:e januari.


09.07 - Hej, nya dag. 
Hej, nya snoriga, halsonda och huvudonda dag.
Vad det verkar än så länge i alla fall.



10.35 - Redo för julgransplundringen.
Någorlunda i alla fall, huvudvärken sitter i.




11.25 - Väntar på Telenors kundtjänst. 


 12.45 - Vi är överens; Vi hoppar över julgransplundringen i stan.
Jag trampar lite trampmaskin och lyfter någon tyngd medan X badar i hela badrummet.



13.45 - Översvämning i badrummet.
Vattnet verkar inte alls vilja försvinna, så jag har en del att pyssla med (gräva i).
Bra anledning till att få använda mina snygga gummistövlar.



15.00 - Intag av chokladdränkta chokladplättar med vit choklad- och turkisk yoghurtblandning.
Det var det godaste på länge.



16.05 - Vi tittar på ett gemensamt val av film.
Röva Ronjadotter, som X kallar den.



17.45 - Byter vatten på mina fantastiska tulpaner i hopp om att de ska stå lite längre.
Överväger att göra potatismos till middag.



18.43 - Förbereder potatismos med sedan tidigare i veckan, rullade köttbullar. 
X kräks av potatis i mosad, stött eller pressad form, så han får pasta i bilformat.


19.49 - Tankar. Fett.
(Samtidigt som X berättar för mig att 
världens högsta berg heter Laun Levelest och ligger i Lepal.
Inte alls illa att kunna.)



20.32 - Vi tittar på Singing bee celeb och spelar pinguspelet.



21.15 - Vi bygger lego. Eller jag bygger, X leker. 
Idag blev det en lastbil med släp, ett polishus 
och en fyrhjuling.



22.43 - Färdigbyggd.
X ligger nergosad med en ny film och jag känner mig mer och mer sjuk.

13 kommentarer:

  1. du ser NYKLIPPT ut??????
    Förlåt för att jag är VÄRLDENS sämsta sällskap. Aldrig mer en fredagskväll efter första jobbveckan på 3veckor, okej?
    Nästa gång en utviladlördag, JA!
    NÄR?

    *saknar*

    (Och här fikas det med kitty-kopparna non stop)

    SvaraRadera
  2. Du får säga till den som badar att torka upp ;-)
    fast då hade du inte fått chansen att använda dina fina gummistövlar

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga EFIT bilder. Diggar dina söta stövlar.

    SvaraRadera
  4. Mmmm choklad dränkta choklad plättar. vad dricker man till? Varm choklad?

    SvaraRadera
  5. JA har du klipt dig? Långt i sängen sen kortare sittande på golvet, redovisa nu =)

    SvaraRadera
  6. Jag haaaar icke klippt meg!

    (hår i tofs). ;)

    SvaraRadera
  7. ahaa , icke bli sjuk, basta ! natti :)

    SvaraRadera
  8. Min son undrar, var hans mamma kan köpa Mcqueen pasta? =) =)

    SvaraRadera
  9. Johanna (och sonen), dessa och Nalle puhformad pasta finns på Coop forum. ;)

    SvaraRadera
  10. De där plättarna såg livsfarligt goda ut... Jag brukar köra med Nutella och banan, men det där var allt snäppet bättre!

    SvaraRadera
  11. What a great web log. I spend hours on the net reading blogs, about tons of various subjects. I have to first of all give praise to whoever created your theme and second of all to you for writing what i can only describe as an fabulous article. I honestly believe there is a skill to writing articles that only very few posses and honestly you got it. The combining of demonstrative and upper-class content is by all odds super rare with the astronomic amount of blogs on the cyberspace.

    SvaraRadera