fredag 22 januari 2010

























1. Tre namn jag lyssnar till: Mami, Tinan, Tini.
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Min kreativa sida.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: När min impulsiva sida tar överhanden och jag blir typ... manisk.
4. Detta är jag rädd för: U-båtar, havsdjup och horribla sjukdomar.
5. Tre saker jag vill ha varje dag:  Tillgång till mitt barn, kaffe och kärleksförklaringar. 
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:  Äta champinjoner, vara till besvär medvetet samt dricka mjölk.
7. Detta tycker jag om att göra: Baka, surfa och ligga.
8. Detta vill jag göra just nu: Må bättre.
9. Bästa känslan:  O-o-orgasm. Om man ska gå efter fysisk framkallad känsla. 
10. Värsta känslan:  Oro.
11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:  Han ska vara trygg (stabil och självsäker), vara rolig (tonvis med humor, tack) och omtänksam (generös och uppmärksam).
12. -
13. Jag vill gifta mig:  Absolut. Igen. (Och igen och igen om jag skiljer mig.)
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör: Lyckas ha analsex, delta i Halv åtta hos mig samt träffa mina kommande barnbarn.
15. Min käraste ägodel:  Prylmässigt, min dator - oh, my lovely PC.
16. Något jag vill ha i present: Blommor är alltid uppskattat innanför min dörr, vilket flertalet människor verkar ha förstått.
17. Detta har jag på mig just nu: Joggingbyxor, för stora raggsockor, linne, t-shirt och microfleecefilten.
18. Favoritkläder: Trasiga, alldeles för stora jeans och linne.
19. Favoritdjur:  -
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: -
21. Favoritlåtar just nu:  Black eyed peas - Meet me halfway och John Me - Love is my drug.
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:  Svenska och religion kontra fysik.
23. Stjärntecken: Våg
24. En bok jag älskar: Inte som andra döttrar - Deborah Spungen
25. En film jag älskar: Det finns alldeles för många.
26. Tv-program jag gillar:  Halv åtta hos mig, Paradise Hotel och 2½ män.
27. Favoritdoft: Nybakta kardemummabullar.
28. Detta äter jag gärna:  Grönsaker och rotfrukter.
29. Dricker helst: Cola light med lime i.
30. Favoritgodis: Jag äter hellre chips och dip. Och då allt från Estrella.
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Sicilien.
32. Färg på mina ögon: Gröngråa.
33. Min längd: Jag har tappat en hel centimeter, så 160 numera.
34. Jag tror på: Biologi och rött styre i Sverige.
35. Jag spelar: Bejewled. Och Bingolotto ibland.
36. Person jag beundrar: -
37. Så här bor jag:  I en 3½ med närhet till havet. Jag stormtrivs.
38. Antal döda krukväxter i hemmet:  Inga. Jag håller liv i mina växter.
39. Det här tänder mig:   Tre H: hår, humor och hängmage.
40. Det här gör mig avtänd:  Snåla individer, magrutor och människor som inte kan stava - eller skriva överlag.
41. Favoritfärg: Röd.
42. Favoritcitat:  "En kvinna störs av vad en man glömmer - en man av vad en kvinna kommer ihåg."
43. En hemlighet jag vet: Håller jag för mig själv.
44. Bästa present jag fått: Utöver bra och uppskattade praktiska saker har jag bland annat fått ett egenhändigt ihoppysslat häfte med kuponger som innehöll riktigt fina och spännande upplevelser.
45. Senast köpta skiva: Ett paket brännskivor.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Jag gillar allt, men framför allt ansiktet.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Ja, det är väl just seendet då. Jag gillar mina ögon, men jag skulle gärna se bättre med dem också.
48. Udda förmåga/egenskap: Synestet. Eller är det udda? Jag trodde att alla såg allt i färg och form, men det fick jag lära mig att så är det inte. Men alla siffror, månader, datum, bokstäver etc finns i olika färger och olika former framför mig.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Emma verkar ha det ganska härligt i terrariumet, så en orm kanske.
50. Vad lyssnar du på just nu? Kaffebryggaren och Blade i bakgrunden.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?  Jag har legat i soffan; läst Snabba cash, tittat på säsong åtta av Vänner samt käkat pizza.
52. Var är dina föräldrar födda?  Växjö.
53. Vilken är din favoritrestaurang? Efter igår: Amazon.
54. När badade du i en pool senast?  Teneriffa, oktober 2009.
55. Har du varit med i någon skolpjäs?  Absolut, jag gick musik- och teater på högstadiet.
56. Hur många barn vill du ha?  Jag är nöjd med den jag har. Eventuellt ett till.
57. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?  Absolut, jag har aldrig tvekat. Socialdemokrat sedan födseln.
58. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Fröken Sverige.
59. När röstade du senast?  Förra året, europaparlamentsvalet.
60. Har du vunnit en prispokal någon gång? Ja! I ryggsim, fotboll och rinkbandy.
61. Kan man vara vän med sitt ex?   Ja, det kan man absolut, om det är en ömsesidig vilja.

2 kommentarer:

  1. Oj lång frågestund. Vart hittar du dom någon stans? Ok om jag kopierar och använder på min blogg med mina svar ?

    SvaraRadera
  2. hehe 3H är absolut jag haha
    håller med dig,dina ögon kan man drunkna i ( har du en flytväst att låna ut)
    Dina smilegropar är söta med.
    På fråga 14 svarar jag:
    Lyckas ha analsex - har aldrig fått chansen. ingen som vill ha 19cm x15 i omkrets där bak hehe
    kram och puss på valfritt ställe ;-)

    SvaraRadera